2. júna 2013

Cheesecake z bielej a tmavej čokolády


Toto je môj najobľúbenejší cheesecake. Áno, pečenie je trošku komplikovanejšie, ale to vôbec nevadí. Je taký krásne krémový a ako sa rozplýva na jazyku :). 

Ingrediencie:
140g- sušienok (krajšie sú svetlejšie. Ale ja som mala akurát čokoládové)
60g- rozdrvených mandlí
3- lyžice mlieka
60g- rozpusteného masla             
1- lyžica tekutého medu


Náplň:
250g- ricotty
350g- Philadelphia
190g- kyslej smotany
3ks- vajíčok
100g- cukru (ja som dala 3 lyžice práškového cukru- dajte cukru podľa vašej chuti)
200g- tmavej čokolády (ja som zmixovala 53% a 70%)
200g- bielej čokolády

24cm formu na korpus
180°C

Postup:

Mandle a sušienky rozmixujeme, pridáme maslo, mlieko a medík. Vypracujeme cestíčko. Podľa potreby pridáme sušienky ak je to moc vlhké, alebo mlieko ak je to moc suché. Trúbu zapneme na 180°C.
Na dno 24cm formi dáme papier na pečenie a okraje vytrieme maslom. Na spodok tortovej formy upackáme cesto a dáme do trúby na zhruba 15 minút. Po upečení necháme cesto vychladnúť a zatiaľ si pripravíme náplň:
Vo veľkej miske zmiešame Philadelphiu s cukrom a vymiešame, pridáme ricottu a smotanu a pekne zašľaháme. Pridáme vajíčka a zašľaháme. Vo vodnom kúpeli rozpustíme tmavú a bielu čokoládu. Náplň rozdelíme na dve. Do jednej primiešame tmavú čokoládu. Do druhej zamiešame bielu čokoládu. Keď máme hotovo obalíme formu alobalom čo najlepšie ako len vieme, aby sa nám nedostala voda do formy (dávajte veľký pozor a snažte sa to urobiť čo najdôslednejšie je to dôležitejšie ako by ste si mysleli).
Na korpus najskôr nalejeme tmavšiu náplň a na ňu svetlejšiu čokoládovú náplň. Keď to už máme vložíme formu do pekáča kde nalejeme vriacu vodu asi do 2/3 tortovej formy a rýchlo to strčíme do trúby. Pečieme na 160 stupňov zhruba 45 minút. Potom trúbu vypneme pootvoríme dvierka a necháme vychladnúť. Cheesecake sa vám krásne dorobí. Tak sa nebojte, že cheesecake nebude ešte úplne hotový keď budete vypínať trúbu.

Upravila som cukor a dobu pečenia. V recepte je uvedené: "pečieme asi 30minút" ale mne sa to zdalo málo. 
Veľa šťastia a radosti s najlepším cheesecake-om aký poznám.

Dobrú chuť :)
K :)


Zdroj: Ivete & sladká Francie. Iveta Fabešová. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára