3. januára 2014

Čokoládový koláč s whisky a šľahačkou


Tento recept mám z časopisu Albert 12/12. Je naozaj dobrý. Nie je to sítce nezabudnutelné ale je to fakt prudko jedlé :). Akurát dodržujte dobu chladenia, aby koláč naozaj stuhol. Inak z toho bude dobrý miš- maš. Ak si nie ste istý či to stuhne, dajte do krému 2 lyžičky Agaru ale rátajte, s tým že aj Agar potrebuje čas na stuhnutie a najlepšie cez noc. Ja ho inak niekedy používam aj do šľahačky aby som si bola istá, že bude dosť tuha.

Ingrediencie:
350g čokoládových keksov
2 lyžice kľudne aj kopcom kokosu
120g masla
400ml mlieka
250ml + 500ml šľahačky
200g 70% čokolády
200g tmavej čokolády (ja som použila 50%)
60g tmavého cukru
50g cukru
40g kukuričného škrobu
80ml whisky
4 žĺtky
100g kyslej smotany
holandské kakao na ozdobenie

30cm forma na koláč


Postup:

Kekse dáme do robotu a rozmixujeme do hladka. Pridáme maslo a spracujeme na hladkú hmotu, ktorú narlačíme do formy. Ja som mala novú keramickú s priemerom 30cm. Dáme schladiť na hodinku. 
Mlieko + 250ml šľahačky dáme do hrnca a zahrievame na miernom ohni. Keď je šľahačka horúca odstavíme a zamiešame obe čokolády. Zamiešame na hladký krém.
Našľaháme oba cukry, škrob, whisky a žĺtky. Zašľaháme do čokolády a dáme späť na platňu. Priveď k varu a povar 2 minúty. Celé celý čas miešajte, inak sa spravia hrčky. Nechajte vychladnúť. Priebežne zamiešajte nech sa vám neurobí škrupina. Vychladnuté nalejte na korpus a dajte schladiť na 3 hodiny. Naozaj to treba nechať tie 3 hodinky inak to dostatočne nestuhne a bude to skvelý miš- maš. Pred podávaním vyšľaháme ostatnú šľahačku a zamiešame do nej kyslú smotanu. Tá nemusí byť, ale krásne to odľahčí. 

Dobrú chuť
K :)




 Inšpirácia: časopis Albert

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára