21. februára 2014

Kokosova torta s lesným ovocím od Anetky


  Romantickáfotka, že :) ???? Teraz bez srandy. Je to špička. Tortička je ľahučká a skvelo sa hodí s malinami a černicami. Fakt mňamka. V kombinácii s marcipánom......... hmmmmmmmmmm. Pri tejto mi tečú slinky.
Ingrediencie:
Cesto:
225g masla
8 polievkových lyžíc kokosovej múčky
6 vajíčok
250g cukru
225g polohrubej múky
trištvrte balíčka prášku do pečiva
Malibu na poiatie korpusu (, alebo ak nemáte dajte biely rum ale keď nemáte netrápte sa bude to dobré aj bez :) )

Krém:
350g ovocia (najlepšie sú maliny ale kľudne dajte kombináciu viacerých druhov lesných plodov)
3 polievkové lyžice citrónovej šťavy
5 polievkových lyžíc práškového cukru
125ml šľahačky
500g tvarohu
250g mascarpone
6 plátkov želatíny

Na ozdobu:
500g marcipánu alebo poťahovaciu hmotu alebo 500ml šľahačky vyšľahanej s jedným sáčkom stužovača šľahačky. Po pravde, dajte tam čo len chcete aj tak to bude špičkové.

24cm forma na korpus
175°C


Postup:

Zmiešame múku s práškom do pečiva. Bielka vyšľaháme do tuha, pridáme kokos a polovicu cukru a došľaháme do tuha. V miske vyšľaháme žĺtka s cukrom do peny (mne sa osvedčilo nevyšľahať do úplne tuha). Primiešame múku s práškom do pečiva. Pridáme opatrne sneh a nakoniec roztopené maslo. Cesto vylejeme do pripravenej 24cm formy a dáme piecť na 175 °C. Ja som piekla zhruba 40 minút.
Namočíme želatínu do vody podľa návodu a necháme napučať. Šľahačku vyšľaháme, v ďalšej miske našľaháme aj mascarpone, tvaroh, cukor a citrónovú šťavu. Opatrne zamiešame šľahačku.
Želatínu dáme do kastrólku a pridáme zhruba 3 polievkové lyžice krému. Dobre rozmiešame aby sa želatína poriadne rozpustila a zamiešame do krému.
Upečený korpus necháme vychladnúť. Vychladnutý prerežeme na 3 časti. Každé poschodie opatrne popolievame Malibu. Do krému zamiešame ovocie. Krém s ovocím natrieme na prvé a druhé  poschodie a priklopíme posledným korpusom. Dáme do chladničky stuhnúť cez noc.
Druhý deň ozdobíme buď: vyšľahanou šľahačkou so stužovačom, alebo vyvalkáme marcipán. Ja dávam prednosť marcipánu. Ten sa najlepšie vaľká keď namiesto múky požijeme práškový cukor.

Dobrú chuť
K :) 

 

Inšpirácia: Anetka ďakujem za super receptík. 
 

2 komentáre:

  1. Jééééj som dojatá.

    Ale akože Karolína, ja som prebehla teraz celý tvoj blog a som úplne nadšená!!!! Úžasné veci tu máš! Môj Pinterest sa výrazne rozrástol :-) Len tak ďalej!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jeeeeej dakujem. Ja sa vzdy tesim ked mi hocikto hocico napise ale od teba pochvala... .
    Dakujem spravila si mi den :).

    OdpovedaťOdstrániť