6. marca 2014

Tiramisu


Toto je jednoznačne najlepšie a najchutnejšie Tiramisu, ktoré som kedy jedla mimo Talianska. Do pravého Tiramisu sa nedávajú bielka a keď tak tak iba polka. Ja mám rada ale tú ľahkosť, ktorú dodávajú mascarpone tak ich dávam všetky. Ak by ste chceli robiť väčšie množstvo trebárs zo 750g mascarpone tak namiesto 4 vajíčok dajte 5 vajíčok. Ak dáte 4 Tiramisu málo stuhne. 

Ingrediencie:
2 balíčky cukrárskych piškót
500g mascarpone
110g cukru (podľa chuti)
4 vajíčka
Amaretto (podľa chuti)
káva (podľa chuti)


Postup:

Žĺtka vyšľaháme s cukrom do svetlej peny. Pridáme mascarpone a dobre zašľaháme. V extra miske vyšľaháme bielka a jemne po častiach zamiešam do mascarpone. Teoreticky by sa tam ani nemali dať, tak ak nechcete tak ich nedávajte. Mne to s nimi chutí trošku viac ale chutí to dobre aj bez nich.
Uvaríme silnú kávu (ja robím z 400ml vody a veľkej, kopcovej lyžice kávy) a prilejeme Amareto tak aspoň 2-3 lyžice. Piškótky namáčame do Amaretto kávy. Na prvú vrstvu piškótiek natrieme mascarpone, na ne poukladáme druhú vrstvu namočených piškótiek. Na ne natrieme mascarpone. Poslednú vrstvu mascarpone posypeme kakaom a dáme do chladničky. Tiramisu je hotové keď kakao zvlhne.
Na hornej fotke vidíte ešte nehotové Tiramisu (teda miestami už je zvlhnuté ale ešte nie úplne).  Ak ho načnete skôr, nebude držať celistvo, ale rozleje sa po celej nádobke. Tak radšej počkajte.
Ak sa vám tento recept páčil, dajte mi hlas: http://www.blogerroka.sk/karolina-azzaro/

Dobrú chuť
K :) 


 Inšpirácia: Majka Kaprasová

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára