10. decembra 2014

Čokoládovo zázvorový Cheesecake


Táto kombinácia zázvoru a čokolády patrí u mňa k milovaným kombináciám, podobne ako tekvica a čokoláda, biela čokoláda a limetka, čokoláda a pomaranč, atď. Všetci poznáme tieto úžasné kombinácie a prakticky snáď každý ich miluje. Po Daim Cheesecaku som si povedala, že je na čase si spraviť jeden pre radosť. A tento naozaj nesklamal. Krásne vláčny a k tomu čokoláda a zázvor. 8D Hmmmmmmmm :). Jednoznačne môj najobľúbenejší.
Ak vám pri pečení nebude niečo jasné pozrite si článok Ako upiecť Cheesecake mohlo by vám to pomôcť. Alebo mi napíšte. Rada vám odpoviem :).

Ingrediencie:
300g zázvorových keksov
150g masla

Na náplň:
600g creame cheesu (čo to je sa dozviete v mojom článku Ako upiecť Cheesecake)
200ml kyslej smotany
250g tvarohu
100ml Cmaru/ Zákysu/ Acidka
4 vajíčka
50g krupicového cukru
250g tmavej čokolády (ja som použila 53%)
3 lyžičky sušeného zázvoru
100ml zázvorového sirupu (nemusí byť)
podľa chuti kandizovaný zázvor, ja som dala 7 a nakrájala som ich na malé kocôčky (výborný predáva Kaufland v žltých pitlíkoch)

Na povrch (Nemusí byť)
200g bielej čokolády
2-3 lyžice šľahačky
30g tmavej čokolády (53%)


Postup:

Keksíky dáme do kuchynského robotu a rozmixujeme na prášok. Maslo roztopím na miernom stupni na sporáku. 
Medzitým si spodnú časť tortovej formy 26cm vystelieme papierom na pečenie a obvod z vonku obalíme kuchynskou fóliou. Zapneme trúbu na 170°C.  Pripravíme si pekáč s vriacou vodou kam potom vložíme formu. Ak sa nám nezmestí uložíme pekáč s vodou tesne pod Cheesecake. 
Roztopené maslo nalejeme na keksíky a spracujeme. Masu povtláčame na spodok formy a dáme zatiaľ do chladničky trošku stuhnúť. 
Na náplň: 
Tvaroh spolu s pár lyžicami cmaru rozmixujeme ponorným mixérom na hladko(podľa potreby si prilievajte cmar). 
Do veľkej misky dáme Cream cheese, kyslú smotanu, rozmixovaný tvaroh, zbytok cmaru, cukor, sušený zázvor, zázvorový sirup  a rozmixujeme na hladkú hmotu. Čokoládu dáme do žiaruvzdornej misky a položíme ju na kastról s vriacou vodou. Sporák vypneme a čokoládu necháme roztopiť nad parou tak aby sa voda nedotýkala misky. Roztopenú čokoládu vyberieme z kastrólu a miešame aby vychladla, potom ju nalejeme do mliečnej zmesi a ručným šľahačom spracujeme. Ochutnáme a podľa chuti, alebo potreby prilejeme zázvorový sirup, alebo prisypeme sušený zázvor, alebo cukor. 
Nakoniec prišľaháme vajíčka a zamiešame nakrájaný zázvor. Hotovú náplň nalejeme na keksíkový základ a dáme do pekáča s vriacou vodou a do trúby. Pečieme 75minút. Po hodinke s ním jemne zatrasieme. Upečený cheesecake spoznáme tak, že keď ním zatrasieme, v strede sa ešte trošku chveje. Ale na povrchu je pevný. Upečený Cheesecake necháme v pootvorenej trúbe vychladnúť. Po hodinke ho vytiahneme a necháme na linke úplne vychladnúť. Na záver ho dáme do chladničky aspoň na 3 hodinky najlepšie cez noc. 
Ak chcete môžete ho poliať roztopenou bielou čokoládou, ktorú dáme do horúceho kúpeľu spolu so šľahačkou (tak ako som to popísala vyššie). Horúcu bielu čokoládu natrieme na Cheesecake. Rovnakým spôsobom roztopíme tmavú čokoládu a lyžicou ňou popolievame bielu čokoládu. A hotovo.

Dobrú chuť
K :)




Inšpirácia: chladnička, vlastné chute a množstvo kuchárskych knih

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára