7. apríla 2015

Kokosový koláč s malinami



Obvykle sa snažím pomenovať koláč, aby bolo hneď podľa názvu jasne o čo ide. Ale tu to vážne nešlo. Veď ho nemôžem nazvať, ako Koláč s kokoskou na vrchu, malinami a malinovým džemom.... 
Trošku o koláčiku. Všetci vieme, ako je skvelé keď do lineckých koláčikovv dáme namiesto ríbezľového džemu malinový. A k tomu kokoska.... skvelé. Skúšali ste moje Vianočné kokosky (kliknite sem)? Ak vám bude chutiť tento koláč skúste si predstaviť ešte cesto namočené do čokolády a máte Vianočné kokosky :). Okrem iného koláčik je na prípravu expresný. Vážne veľmi rýchli na prípravu.  
Ak vám môj koláčik chutíl dajte mi like na http://www.blogerroka.sk/karolina-azzaro/ . Ďakujem :).

Ingrediencie:
150g masla
50g cukru
1 žĺtko
200g hladkej múky
malinový džem
pár malín na vrch koláča pod kokosku (môžu byť aj mrazené len ich nerozmrazujte)

Kokoska:
2 veľké bielka
80g cukru
40g kokosovej múčky + trochu kokosovej múčky na posypanie
2 lyžičky kakaa

18x 27cm plech/ pekáč
180°C

 

Postup:

Trúbu zapneme na 180°C , plech vystelieme papierom na pečenie (pred tým ako ho dáte na pekáč ho pekne pokrčte, bude sa s ním lepšie pracovať). V miske vyšľaháme maslo s cukrom do biela. Pridáme žĺtko a zašľaháme. Pridáme múku a zamiešame. Hotové cesto povtláčame na plech vyložený papierom a popicháme vidličkou. Pekáč dáme do trúby a pečieme 20 minút, kým jemne nezozlatne. Koláč necháme vychladnúť. 
Vychladnutý koláč potrieme džemom a naň poukladáme pár malín, ja som ich rozpolila, aby nerobili veľké kopčeky. V čistej miske vyšľaháme biela spolu s cukrom do pevnej peny. Nakoniec pridáme kakao a kokos a rýchlo zašľaháme. Na maliny natrieme penu z bielok a posypeme zbytkom kokosovej múčky. Koláč dáme do trúby (zapnutú na 180°C) a pečieme zhruba 25 minút, kým kokos na vrchu jemne zozlatne a povrch bude pevný (jemne chrumkavý). Ak ste použili mrazené maliny budete piecť koláčik trochu dlhšie zhruba o 10minút. Pre istotu ho ale strážte.

Dobrú chuť
K :)   


4 komentáre:

  1. Vďaka za tip. Maliny v koláčoch mi nesmierne chutia:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada ze sa ti paci. Urcite ti bude chutit. Je lahky rychli a velmi dobry :).
      Moja najoblubenejsia malinova kombinacia je maliny s cokoladou.

      Odstrániť
  2. oj bol výborný, skvelý:)Len som ho mala kus menej zjesť:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že ti chutil :). Je jeden z mojich obľúbených.

      Odstrániť