17. mája 2015

Jahodovo čokoládová torta s mascarpone


Opäť tu máme jahodovú sezónu. To by bola škoda nevyužiť. A tak sme zašli v sobotu na trh, kúpili sme krásne voňavé a ružové jahôdky a tu je výsledok. 
Moja tortička je kombináciou čokoládového piškótového cesta, krému z jahôd, šľahačky a mascarpone a nesmiem zabudnúť na plátky jahôd pod krémom. Romantická tortička, pekne ružová aj bez farbiva a krásne voňavá.... Kto by si nedal?
Ja som robila z dvojitej dávky cesta ako je v recepte. Z receptu vám bezproblémovou vide korpus, ktorý budete vedieť rozrezať na 3 časti.  

Ingrediencie:
120g tmavá čokolády (ja som dala 70,4% Calebaut) môžte nahradiť aj bielou čokoládou
2 lyžice medu
120g masla
6 vajíčok (oddelene bielka a žĺtka)
2 lyžice krupicového cukru (podľa chuti)
120g polohrubej múky
0,5 lyžičky prášku do pečiva

Krém:
350g jahôd
3 lyžice práškového cukru (podľa chuti)
500g mascarpone
200ml šľahačky
4 plátky želatíny

jahodový džem
rum (podla chuti)
100g jahody (dajte si kľudne aj viac- podľa chuti)

24cm tortová forma
180°C


Postup:

Čokoládu spolu s maslom a medom dáme do žiaruvzdornej misky, postavíme na hrniec s vriacou vodou (vypnutý sporák) a necháme rozpustiť.  Rozpustenú čokoládu s maslom a medom odstavíme a necháme vychladnúť. Medzitým zapneme trúbu na 180°C a základňu tortovej formy vystelieme papierom na pečenie. 
Do misky dáme bielka a spolu s kryštálovým cukrom ich vyšľaháme do pevnej a lesklej peny. V ďalšej miske vyšľaháme žĺtka do svetlej peny. K žĺtkam lyžicou jemne primiešame vyšľahané bielka. Postupne k vajíčkam primiešame múku s práškom do pečiva a vychladnutú čokoládu s maslom a medom. Cesto dáme do pripravenej formy a pečieme zhruba 25 minút.
Upečený korpus necháme na mriežke vychladnúť a prerežeme na 3 časti.
Do kastróliku dáme 2 lyžice jahodového džemu, pridáme rum podľa chuti a zahrejeme (dala som tak 1-1,5 štamprlíku rumu). Pridala som zhruba 1 lyžicu vody, aby som to mala trošku redšie. Horúcim džemom potrieme každý z korpusov. 
Krém:
Želatínu namočíme. Jahody umyjeme a spolu s cukrom rozmixujeme na pyré. 1/4 pyré nalejeme do kastróliku a spolu s napučanou želatínou zahrievame na miernom stupni dokým sa želatína úplne nerozpustí, zamiešame. Želatínu necháme chvíľku postáť nech nám trošku vychladne a nalejeme na zbytok pyré a zamiešame. Mascarpone vyšľaháme pridáme jahodové pyré a rýchlo zašľaháme. V inej miske vyšľaháme šľahačku a zamiešame do mascarpone. 
Skladanie:
Na prvý korpus natretý horúcim džemom s rumom poukladáme pár jahôd, nakrájané na kolieska a potrieme 1/4 krému. Priložíme druhý korpus potretý džemom a poukladáme naň pár jahôd nakrájaných na kolieska, potrieme zhruba 1/4 krému. Priklopíme posledný korpus potretým džemom. Ja som naň neukladala jahôdky ale kľudne môžete. Na záver celý korpus potrieme krémom a dáme do chladničky. Ak chcete po úplnom vychladnutí môžete tortičku ozdobiť rozpustenou čokoládou, alebo nakrájanými jahodami.      

Dobrú chuť
K :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára