26. septembra 2015

Tvarohové šatôčky s marhuľovým džemom (Danish Pastries)




Tieto šatôčky sú moja srdcovka. Ja viem, že asi každá rodina má svoj recept na takéto šatôčky, ale tieto sú skrátka tie naše :). V podstate ho uverejňujem len kvôli sebe, aby som ho nemusela pracne hľadať niekde medzi ďalšími rodinnými receptami :).
Recept je nesmierne jednoduchý stačí mať len lístkové cesto, tvaroh, cukor, citrón, džem, hrozienka a samozrejme plech. Nič sa nešľahá nič sa nechladí.... len sa zamieša a nakydá na lístkové cesto... To zvládnete aj po ránu s kávou v ruke a ešte zalepenými očami ako ja dnes :). 

Ingrediencie:
3 lístkové cestá
2ks tučného tvarohu (dokopy 500g)
kôra z jedného citrónu 
4 lyžice práškového cukru (podľa chuti, alebo nahraďte medom, alebo javorovým sirupom)
2 lyžičky vanilkového extraktu
2 žĺtka
1 bielko na potretie
1 žĺtok +1,5 lyžičky mlieka

1 marhuľový džem 
hrozienka
rum (podľa chuti)

klasický plech 
220°C


Postup:

Trúbu zapneme na 220°C, plech potiahneme papierom na pečenie. Do misy dáme tvaroh, kôru z jedného citrónu, cukor, vanilkový extrakt, 2 žĺtka a lyžicou zamiešame. 
Cesto rozkrájame na 10cm štvorce (ak chcete spravte si menšie ale ja mám rada tieto veľké). Do stredu dáme lyžičkou kôpku tvarohu, bielkom potrieme okraje štvorca a kraje preložíme cez seba. V poháriku vidličkou zašľaháme mlieko a jeden žĺtok a potrieme ním každú šatôčku. Šatôčky poukladáme na plech a pečieme zhruba 15 minút, kým nám šatôčky jemne nezozlatnú. Medzitým si dáme polovicu džemu do menšieho kastróliku spolu s rumom a hrozienkami a privedieme k varu. Chvíľku povaríme a odstavíme. 
Horúce šatôčky potrieme horúcim džemom a necháme vychladnúť. 

Dobrú chuť
K :)   


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára