23. júla 2016

Čokoládová pena s limetkou


Ajajaaaaj toto je moja srdcovka. Niekoľko krát za rok robím túto neskutočne dobrú penu, hlavne kým je veľmi horúco (vtedy mám prakticky zakázané zapnúť trúbu). Tak je pena to pravé orechové, nič sa neprehreje a ja zasýtim moju čokoládovú potrebu a pritom je to tak strašne dobré a veľmi jednoduché. Neviem ako vy ale ja zbožňujem, ako sa mi čokoládová pena rozplýva na jazyku. Je to ako kúsok čistého neba.
Recept je klasický, určite ho nájdete v princípe v rovnakom znení všade na nete. Môj recept je trošku upravený, podľa toho akú konzistenciu peny mám najradšej. 

100g  50% čokolády 
100g 70% čokolády (alebo takú silnú akú zoženiete, len nie 99% :) )
70ml mlieka
2 zarovnané lyžice medu (najlepšie podľa chuti)
3 vajíčka (bielka a žĺtka zvlášť)
200ml šľahačky
1 limetka

4 poháriky

 

Postup:

Čokoládu dáme do žiaruvzdornej misky a postavíme na kastról s vriacou vodou a necháme rozpustiť. Misku odstavíme a necháme čokoládu trochu vychladnúť. Zatiaľ si v miske vyšľaháme bielky. Do čokolády pridáme med a mlieko a zašľaháme (stačí metlou). Pridáme kôru z postrúhanej limetky a zamiešame. Po častiach zamiešame bielka (nie úplne). V ďalšej miske vyšľaháme šľahačku a opatrne ju zamiešame do čokolády. Takto pripravenú penu dáme do pohárikov a šup s tým do chladničky aspoň na 3 hodiny poriadne vychladiť. 
Ak chcete kľudne si ju ped podávaním dozdobte ovocím, ale ja to rozhodne nepotrebujem. Zbožňujem samotnú chuť :).  

Dobrú chuť
K :) 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára